Kundeservice    /    FAQ
Følg

Ombytning og retur

Du har 30 dages fuld returret på alle produkter købt på Unisport.dk, som ikke er personaliserede. Det vil sige, at produkter med tryk, uanset art, eller produkter med brodering ikke tages retur jvf. forbrugeraftaleloven, paragraf 18, stk. 3.

Returfragt

Har du en returlabel fra PostNord eller GLS, kan du sætte denne på pakken og aflevere den hos det korrekte fragtfirma. Det er vigtigt, at du får en kvittering for at have afleveret pakken, da det er dit bevis for, at de har modtaget den.

Har du ikke en returlabel, så kan en sådan bestilles for kun 39 kr. lige her: Unisport returlabel

Sender du det på egen hånd, skal det sendes til følgende adresse:

Unisport A/S

Bådehavnsgade 38

2450 København SV

 

Generel information

Når man sender retur, skal man altid vedlægge sit ordrenummer eller fakturanummer samt en kort beskrivelse af, hvad man ønsker, der skal ske. På den måde kan vi blive ved med at tilbyde vores meget hurtige retursystem og samtidig sikre os, at alle pakkerne bliver behandlet så hurtigt som muligt. Når man sender retur, så er det vigtigt at man sender med omdeling til vores adresse, da vi ikke har mulighed for at hente pakker på Posthus eller lignende.

Ekspresombytning 

Når man skal sende produkter retur til os, foreslår vi, at man sender produkterne retur og beder om pengene refunderet. Samtidig går man ind på vores side og bestiller den ønskede størrelse. På den måde sørger vi for at få din ordre ekspres-behandlet, og for at du modtager det rigtige produkt langt hurtigere end ved en traditionel ombytning. Du kan også vente med at lave den nye bestilling, til vi har refunderet pengene.

Man kan med fordel bestille de ønskede produkter, og samtidig bestille en returlabel med for kun 10 DKK. Denne returlabel er ikke tilhørende en specifik ordre og kan derfor bruges til at sende de uønskede produkter retur.

Bemærk: Det er ikke muligt at sende produkter og ombytte størrelserne på vores lager. Hvis de sendes retur, så vil man enten få en refusion eller et gavekort tilsvarende værdien. 

Ombytning ved vores lager

Vores ordreafhentning ved lageret på Bådehavnsgade kan også bruges til at indlevere pakker. Der kan ikke byttes direkte over til andre størrelser eller produkter, da vores ordreafhentning ligger direkte ved lageret, og varene derfor ikke står fremme som i en almindelig butik. Derfor skal man bestille det ønskede produkt på forhånd, og så ved afhentning indlevere det "forkerte" produkt og få pengene refunderet herfor. 

Retur med pengene tilbage

Ønsker man at returnere og få pengene tilbage, skal det sendes til førnævnte adresse samtidig med, at man beder om pengene refunderet.

Behandlingstid

Når vi har modtaget henvendelsen, vil vi typisk behandle den inden for 24 timer. Vi kontakter dig efterfølgende direkte. Januar og August er ofte travle byttemåneder, og man kan derfor ofte forvente en lidt længere svar tid på omkring 48 timer i denne periode.

Ombytning af gaver, samt ordre betalt med gavekort

Da vi ikke har mulighed for at tilbyde refundering til andre konti, end dem brugt på ordren, er det ikke muligt at få refunderet beløbet til ens egen konto. Vi anbefaler at man beder om pengene tilbage til giveren, og så køber produkterne på ny. På den måde sikre man sig hurtig levering af det nye. 

Er ordren betalt med gavekort, så skal man sende retur og bede om et nyt gavekort. Når det nye gavekort så modtages, kan man lave en ny bestilling med dette.

E-mærkets standard fortrydelsesformular

Hvis man ønsker er man altid velkommen til at bruge e-mærkets standard returformular. Den kan downloades og sendes med retur forsendelsen. 

https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf

Det er intet krav fra Unisports side at denne formular benyttes.

Var denne artikel en hjælp?
1 ud af 1 fandt dette nyttigt
Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Artiklen er lukket for kommentarer.
Drevet af Zendesk